דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נדחתה בהסכמה תביעת בנק דיסקונט בסך 2 מיליון שקל נגד ערבה לחובותיה של חברה 

מאת    [ 19/03/2009 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2616 פעמים ]

מסתבר שמחיקות חוב אינן נחלתן הבלעדית של טייקונים ותאגידים. החלטה שנתקבלה בבית המשפט לאחרונה מגלה, כי בנק דיסקונט הסכים כי תביעתו נגד ערבה לחובות חברה תידחה.

ביוני 2006 הגיש בנק דיסקונט בבית משפט השלום בתל אביב, תביעה ע"ס של 2 מליון ש"ח לצורכי אגרה, נגד חברה ונגד הערבים לחובותיה. זאת, בגין יתרות חובות בסכום כולל של 3,091,325 ש"ח, שהצטברו בחשבונות החברה.

הנתבעים הגישו באמצעות עו"ד משה זלצר בקשת רשות להתגונן, אליה צרפו את חוות דעתו של דוד אברון מנכ"ל מ.א. בקרה וניהול בע"מ המתמחה בחישובי ריבית ובדיקת חשבונות בנקים, אשר בדק את דרך ניהול חשבונות הנתבעים.

כאמור, לאחרונה נדחתה בהסכמת הבנק התביעה נגד הערבה לחובות החברה.

אברון ציין בתגובה כי "לא מדובר במקרה ראשון בו מתבצעת מחיקת חוב לערב לחשבון עסקי. בעקבות המשבר הכלכלי, בתקופה האחרונה, אנו, במ.א בקרה וניהול, עדים למספר גובר והולך של פניות מצד לקוחות גדולים ובינוניים הפונים אלינו בעקבות טענות כנגד התנהלות הבנק. הטענות בדרך כלל מתייחסות לטעויות בחשבון, אך גם לאי כיבוד התחייבויות של הבנק כגון גביית ריבית גבוהה מן הריבית עליה סוכם במעמד פתיחת החשבון".
אברון מציין כי "המקרה הנוכחי מעיד שניתן למזער חובות בהיקפים ניכרים בעזרת עמידה עיקשת מול הבנק".

בדרך כלל מתקשרות המחיקות לחובות של חברות ענק, תאגידים קיבוצים וכדומה. עבור העסקים הבינוניים הבנקים לא ממש מנהיגים מדיניות של מחיקה, מכיוון שעבורם החובות והמנופים קטנים יותר, והפעילות סולידית. לכן הבנק מעריך כי גביה של כמה מאות אלפי שקלים או מיליוני שקלים תהיה קלה יותר מגביה של עשרות מיליוני שקלים. התוצאה היא שכאשר עסק בינוני מגיע למצב של חוב, הבנק דורש מיידית את החזר החוב ומקשיח את תנאיו, כך שבמידה רבה הבנק הוא שמונע ממנו את הצמיחה.

"התקופה הנוכחית לא ממש מקלה עם העסקים הבינוניים, ורבים מהם מגיעים למצב בו הם צריכים אשראי נוסף, ומכיוון שהבנק מעלה במקביל את תוספת הסיכון לעסקים, במקרים רבים אלו נאלצים להיסגר- כך שמדובר במעין כדור שלג", אומר דוד אברון, מנכ"ל מ.א בקרה וניהול, "כמות הפניות של עסקים למשרדינו גדלה בשיעור ניכר בחודשים האחרונים", מדובר בעסקים הפונים אלינו לאחר שהבנק הקשיח איתם את תנאיו וזה יכול לבוא לידי ביטוי בהקטנת מסגרת האשראי ומנגד, בהגדלת שיעורי הריבית וביטול הטבות שהיו נהוגות בחשבונותיהם. נציין כי ביטול ההטבות בתקופה האחרונה אינו מאפיין של לקוחות בודדים. מגזרים שלמים הנמצאים לדעת הבנקים בסיכון, ובהם גם ענף היהלומים, איבדו את הטבות הריבית והעמלות בחשבונותיהם. "לעיתים זה אף קורה בניגוד להתחייבויות שהובטחו מראש על ידי הבנק בעת פתיחת החשבון", אומר אברון.
"נהוג לומר כי בסוף כל משבר מגלים שרק החזקים שרדו" אומר אברון, "לדעתי, אחת הסיבות שהקטנים אינם שורדים משברים, נובעת בעיקר מהתנהלות הבנק כלפיהם בעת משבר".
חברת מ.א. בקרה בע"מ מתמחה בחישוב ריבית ובדיקת חשבונות בנקים.

מ.א. בקרה הוקמה בשנת 1987 ומספקת חוות דעת פיננסיות לצרכים משפטיים ובכלל זה עדויות מומחה בבתי המשפט.

מ.א. בקרה סייעה בעבודתה ללקוחות רבים בקבלת החזרי כספים מהבנקים, המסתכמים במאות מיליוני ש"ח.


בנוסף, כשירות לציבור לקוחות הבנקים, מעניקה מ.א. בקרה וניהול 1987 בע"מ באתר החברה באינטרנט זכות שימוש במחשבון ריבית, מחשבונים כלכליים ומחשבונים פיננסיים. מחשבונים משפטיים לרבות חישוב חוק פסיקת ריבית והצמדה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב